Wednesday, January 28, 2009

Dag 7

Het gaat nog steeds veel te snel. Vandaag is alweer dag 7. Precies een week geleden op de tijd dat ik dit zit te tikken braken mijn vliezen. Zal wel een sentimentele trut zijn, maar het lijkt echt of deze kraamweek voorbij flitst. Ik gooi het gewoon lekker op mn hormonen, dat mag nog een jaar zeggen ze, dus laat ik er gebruik van maken.
Alles verloopt ook zo voorspoedig. Fedde is vandaag gewogen. Hij is al aangekomen in de eerste week waarin baby's normaal afvallen. Hij weegt nu 4660 gram, 120 gram erbij dus.
Vandaag kwam ook het consternatiebureau voor de hielprik en de oortest. Alles helemaal goed, hoewel die hielprik toch iets weg heeft babymartelen. Het lijkt of ze met dat apparaatje een naald in je verse baby schieten. Fedde begon meteen flink te gillen en gelukkig deze ook goed te bloeden (bij Pluk moesten ze het 3 keer doen en ook nog keihard in zijn voet knijpen, de etters).
Morgen is de kraamhulp voor de laatste keer. Fijn dat ze je komen helpen, maar wel een beetje lastig dat na een week al je kastjes zijn gereorganiseerd en ik al mn rompertjes kwijt ben?!
Ben nog niet de deur uit geweest. Dat begint wel een beetje kriebelen, maar mijn bekken is toch wel een beetje vervelend zonder hoofd dat het stabiliseerde. Morgen ga ik het er toch op wagen. Hoop dat ik niet thuis kom met een bevroren baby, het ziet er behoorlijk koud uit.
Zo en nu ga ik verder met het oudhollands spelletje: linker tiet, rechter tiet, wie kent het niet?
Je bent even bezig met voeden, maar het gevolg is wel dat we al behoorlijk wat nachten prima hebben geslapen. Aftanken in de vooravond, en slapen in de nacht. Prima formule!

In de tummytub


Hmmmmm, genieten

4 comments:

  1. Anonymous1:04 PM

    jaaa, Nienke, gefeliciteerd. Gisteren hoorde ik (in de OC vergadering) dat Fedde was geboren. En wat een grote jongen zeg, 58 cm wow!!

    Kom graag snel een keertje kijken en koffieleuten. Bel/sms na volgende week wel ns een keertje. Kunnen Mats en Pluk misschien ook ff lekker spelen.
    geniet ervan!
    xKaren

    ReplyDelete
  2. Hee Ninus,

    Wat een supernieuws. Fijn dat alles goed is gegaan en leuk dat het een watermanneke is, want die krijgen wij ook!!! Any moment. Volgende week donderdag ben ik uitgerekend, maar van mij mag ie nu wel komen, haha.
    Overigens is het allemaal geheel spontaan, na iets meer dan een jaar geklooi met IUI in het ziekenhuis, bleek dat we het prima op eigen kracht konden.
    Nou, duim maar voor me. Binnenkort kun je ook onze babyblogspot bekijken (tot die tijd is het behelpen met halftien.blogspot.com.

    Liefs, ook aan Roland.

    Tinus

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:54 PM

    Weeehhh lieve Zus,
    Ik baal echt zo hard dat ik niet kan komen knuffelen met jullie daar! Mooie foto's weer; keep them coming. En zodra ik kan sta ik weer bij je op de stoep!

    Knuffel van Jezusje

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:40 AM

    Hé Nijn,

    Het mag dan wel een 'testosteronnest' zijn, maar je zit wel gebeiteld met drie van die prachtige, stoere ridders die je beschermen! ;-)

    Van harte gefeliciteerd nogmaals en een dikke knuffel voor jullie allevier.

    Liefs,

    Aldwin & Talitha

    ReplyDelete