Friday, June 09, 2006

Gerepareerd!

Dat waren weer een paar dagen in het ziekenhuis..
Gisteren ging Tristans verband eraf. Heerlijk! Wat een opluchting bij ons allemaal. Ik zat 's avonds echt totaal anders op de bank dan de dag ervoor. Wat doet het veel met je als er iets met je kind is. Hij had er echt last van de laatste paar dagen. Jeuk en zweterig. En toen kreeg hij ook nog 2(!) kiezen. Vind je het gek dat hij last had met slapen..
Maar het is prachtig. Ik vergelijk het maar met plastische chirurgie: je nieuwe neus is na een week ook nog gezwollen, maar na een paar weken zie je er niets meer van. Om de smetplekken van het verband weg te werken mag hij 2 keer per dag in een bad met kamillethee. Werkt fantastisch, ze zijn al bijna weg. Het is nog niet helemaal duidelijk of er geen nieuwe openingen zijn ontstaan. Over 6 weken moeten we terug voor controle en dan weten we of alles echt is gelukt. Nog even spannend dus, maar ik heb vertrouwen.

Roland mocht vandaag naar het ziekenhuis om zijn gips te laten verwijderen. Beetje vage arts die we 4 keer moesten vertellen dat het gips er al 5 weken om zat en dat nieuw gips misschien de arm alleen maar stijver zou maken. Maar hij is nu thuis zonder gips en mag gaan bewegen. Over twee weken weer terug om te kijken of er fysiotherapie nodig is. Hij vindt het nog wel een beetje eng om alles weer te doen. Er zit toch een hoop staal in. Lijkt mij ook een heel raar idee..

Het was een heftige week, maar ik ben zeer opgelucht dat we weer allemaal gezond thuis zijn. We zijn wat littekens en een ervaring rijker, maar de zomer is begonnen en we kunnen weer gaan genieten!

No comments:

Post a Comment