Thursday, June 15, 2006

5.00 uur?

Meneer slaapt door. Als hij geen kiezen krijgt of andere lichamelijke ongemakken kent slaapt hij door.. eindelijk. Maar nu wordt hij veel te vroeg wakker. Te weten: om 05.00 uur. Na een voedinkje lukt het daarna nog om hem een uurtje te laten sudderen, maar dan horen we de opgewekte verhalen uit de kamer naast ons komen. Ik vraag me dan af hoe je in vredesnaam om 06.00 uur 's morgens vrolijk kunt zijn, maar het lijkt wel of hij het heeft uitgevonden.
En dan zo rond de tijd dat de dag normaal gaat beginnen zie je hem afknappen en vertrekt hij vervolgens weer voor een uur of twee naar zijn bed. En ik zit dan natuurlijk al helemaal stijf van de koffie op de bank zodat ik niet meer kan slapen..
Fijn die lange dagen waarop het vroeg licht is! Ik verlang nu alweer naar het lange slapen in de winter, zucht. ;-)

2 comments:

  1. Ik heb maar één woord hiervoor:

    verduisteringsgordijn!

    Iris slaapt opeens heel veel langer nu we haar rolluik helemaal dichtdoen!

    ReplyDelete
  2. Hmm.. het proberen waard.
    :-)

    ReplyDelete