Wednesday, February 04, 2009

Poep-kampioen

Flur (Het blijkt een hardnekkige bijnaam: Pluk noemt Fedde nog steeds Flur), is kampioen schone luiers volpoepen. Vooral 'snachts is dit een leuk spelletje.
Bij de nachtvoeding geef ik eerst 1 borst, dan geef ik Lief een por en mag hij 'tussentiets' de luier fixen zodat ik even naar toilet kan. Vrijwel elke nacht tref ik hem zuchtend en steunend aan, drie nieuwe ondergescheten luiers liggen op het bed, hij is aan het zwoegen op luier nr vier. Baby ligt ondertussen op zijn rug te kreunen, een geluid dat we inmiddels herkennen als persen.
Lief probeert voor de vierde keer Flurs beentjes op te tillen voor een beetje creme op de babybillen. Het optillen van babybillen werkt een beetje als een pomp: elke keer dat je ze omhoog doet pomp je er een nieuwe lading uit.
De kunst is dus om het verwisselen van de luier(s) zo te plannen dat een eventuele nieuwe lading tenminste niet het rompertje en de pyama bevuilt.
Routine van het baby verzorgen begint wel een beetje terug te komen. De badactie van vandaag had ik in een kwartiertje voor elkaar, maar v.w.b. de timing van de (nachtelijke) luiers hebben we nog een lange weg te gaan.

2 comments:

  1. Anonymous2:00 PM

    En als je nou eens vóór het verschonen zijn beentjes op en neer 'zwengelt' tot hij uitgepoept is ?...

    ReplyDelete
  2. al geprobeerd, maar er is kennelijk niets lekkerder dan in een schone luier poepen

    ReplyDelete