Sunday, February 15, 2009

Pluk en het avontuur met de roze meisjes

Pluk is GEK op dansen. Vooral thuis in de huiskamer, maar ook voor de albertheijn waar iemand met een gitaar zit, op knalharde muziek die uit die hippe boetiek schalt of op de muzak die je hoort in het tuincentrum.

Vorige week waren Dorien en Julia voor het eerst naar balletles geweest en zelfs kleine bouwvakker Julia had zich kostelijk geamuseerd. En omdat we natuurlijk niet willen blijven hangen in de standaard door sekse bepaalde hobby's vond ik dat het tenminste de moeite van het proberen waard was. De proefles was toch gratis.
Ik was al gewaarschuwd: er zijn weinig jommes.. of eigenlijk helemaal geen één. Maar dat alle meisjes roze balletpakjes droegen vond ik wel verrassend.

Pluk en Julia gingen helemaal los. Rondjes rennen, gek doen voor de reusachtige spiegel, op-je-hoofd-staan-spelletjes. Alles was leuk. Maar het groepsgebeuren vond Pluk in het begin toch een beetje eng en Julia vond het vooral stom. Die wilde gewoon ongedwongen op-je-hoofd-staan-spelletjes spelen.

Beanbags (zakjes gevuld met bonen) werden uitgedeeld en die moesten worden vertroeteld als lieve beestjes. Daarna mocht je heen en weer rennen (of dansen) met een sjaaltje. De roze meisjes deden alles keurig zoals het moest.

Nadat Pluk over zijn eerste angst heen was ging hij gelukkig helemaal los en vond hier daar zelfs een masculine invalshoek: "je kunt je beestje ook op je voet leggen en omhoog schoppen, dan is het net een voetbal".

Het bewegen en de muziek vond hij geweldig, maar die horde roze meisjes was wel een beetje teveel van het goede. Vlak na de les hoefde hij eigenlijk niet nog een keer: "mam, ik wil toch liever op zwemles". Na het middagdutje had hij zich bedacht: "mam, ik vond de dansles toch wel leuk."

We gaan eerst het zwemmen ook maar eens testen.

Met je 'beestje' op je hoofd

Pluk en Julia tussen de roze meisjes

Pluk en Julia spelen liever met de hoepels dan met de roze meisjes mee te doen

1 comment:

  1. Anonymous9:46 PM

    Ik had nog zo gehoopt dat wij een nieuwe Han Ebbelaar in onze familie hadden. Ik zag hem al helemaal het Zwannenmeer dansen.
    Dus niet, wat een teleursteling,
    grapje. Kus Oma Steffie

    ReplyDelete