Thursday, February 26, 2009

Bolletje en het Melkwalhalla

Pluk heeft een nieuwe bijnaam voor Fedde: Hozebolletje-bolletje.

Bolletje is een echte tietenman. Heerlijk gulzig kan hij bij me drinken. Als hij helemaal voldaan is laat hij de tepel half los en schenkt me een flauwe glimlach. "Lekker, mama". Als je hem vervolgens overeind hijst voor het boertje hangt hij als een soort zatte hamster in je handen, nauwelijks nog in staat om zijn ogen open te doen. Bolletje in het Melkwalhalla.

Dat blijkt wel, want gisteren mocht ik met Bolletje, een naam die in meerder opzichten van toepassing is, naar het consternatiebureau. Gelukkig naar de enige leuke arts die er rondloopt.
Alles helemaal in orde. Reflexen prima, ontwikkeling prima. "Goh, het is een stevige jongen, mevrouw". Toen alles was gemeten, mocht ik de curves bekijken.
Hoofdomtrek iets boven gemiddeld.
Lengte net onder de bovenste lijn. Echt gegroeid is hij niet, maar 59cm blijft behoorlijk voor een baby van 5 weken.
Gewicht.. boven de bovenste curve.. en dat terwijl borstgevoede kindjes er juist meestal onder blijven. Hij weegt nu 5860 grammen, schoon aan de haak.

Het is me gelukt, een nieuw record: binnen 5 weken obesibaby 2 gecreeƫrd..



De beroemde Fedde-frons


Scheel.. en lachen


***

No comments:

Post a Comment