Friday, February 06, 2009

Consternatiebureau

Pluk mocht gisteren voor de laatste keer naar het consternatiebureau. De laatste DKTP-prik en natuurlijk de algemene checkup. Pluk heeft het niet zo op het consternatiebureau. Ik ook niet trouwens.

Als eerste hebben ze er allemaal leuk speelgoed, maar daar mag je niet (te lang) mee spelen, want je moet domme testjes doen met blokjes enzo. Totaal stompzinnig en geen uitdaging. Vooral die ogentest is vervelend. Je krijgt een plastic brilletje op waarmee je nog maar met 1 oog kunt kijken. En dan moet je met zo'n stom vorkje aangeven aan welke kant het rondje niet gesloten is. Stom! en het duurt vooral veel te lang.

Dan natuurlijk wegen en meten. Dat is ook altijd een crime. En deze keer helemaal. Dof hoorde ik het vonnis aan: "mevrouw, uw kind is obesitas." WAAAT? Zijn ze nou helemaal belazerd? Pluk is een bulletje, maar toch geen schommelende dikzak?
"Ik stel voor dat u even een extra afspraak maakt en op het dieetspreekuur komt" hoor ik het mens in de verte murmelen. Om dr koest te houden vertel ik haar fijntjes dat ik best een keer extra wil langs komen, maar dat ik geen behoefte heb aan een voorlichtingsavond met tokkies die het verschil niet weten tussen een zak patat en een salade.

Mijn kind voldoet niet aan het gemiddelde en heeft dus nu een stempeltje gekregen. Dat sucks!
Heb wel even onderzoek gedaan. Via deze site kun je de BMI van je kind berekenen. Volgens deze berekening heeft Pluk wel wat last van overgewicht, maar gelukkig geen obesitas, en nog sterker: met 1 cm erbij en 1 kg minder (hij schommelt tussen de 20 en 21 kg, gisteren was hij toevallig 21kg) is hij gewoon gezond.

Consternatiebureau..

4 comments:

  1. Ik ken het gevoel: De Kop was een anorect, dat vond ik ook geen leuk stempeltje.

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:43 AM

    Nienke, niets van aantrekken wat ze zeggen, je mannetje Roland en ook zijn vader waren als kind iets aan de zware kant. Maar in de tienertijd schoten ze omhoog, toen waren het lange slungels die eigelijk iets te dun waren. Maar het komt gewoon weer goed, je hebt het voorbeeld bij de hand kijk maar naar Roland.
    Kus Oma Steffie

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:40 PM

    Als hij 1 cm korter was en 1 kg zwaarder, dan was hij veel te dik. Het is maar net hoe je het bekijkt.

    ;-)

    ReplyDelete
  4. Anonymous11:00 PM

    o, o, ik dacht al, wat staat die Nienke toch vaak bij de snackbar met Pluk!

    tja, vergeleken bij Mats is hij een schommeltje, maar die is met zijn 104 cm en 16 kilo dan ook echt een sprinkhaan.

    Ach joh, tis maar goed dat ze er een beetje op letten, bij sommige mensen is dat nodig, helaas.

    Mats heeft de flauwe spelletjes ook allemaal ondergaan, en vond het wel lollig. Vooral dat gebakje dat hij mocht uitzoeken omdat hij zich zo kranig had gedragen (geen KIK bij de prik, mama glom van trots)

    ReplyDelete