Thursday, February 12, 2009

3 weken

Vandaag is Polletje Piekhaar precies 3 weken. En hoewel de driedubbele onderkin niets te raden over laat, wilde ik toch wel even weten of meneer wel groeit. Bij het borstvoedingscentrum dat hier om de hoek zit kun je gewoon inlopen en even wegen. Bovendien zijn ze er een stuk aardiger dan op het consternatiebureau en er is uitverkoop, dus een uitgelezen moment om even langs te gaan. Kon ik meteen mijn ervaring met mijn hypernieuwe mega-coole borstkolf even vertellen.
5040 gram weegt de kleine-grote man nu. Ruim de 5 kg gepasserd. Nu weet ik waar al die liters moedermelk naar toe gaan. :-) De luiertaart (zie foto's hieronder) van Irma is natuurlijk al ruim op.

Ook blij waren ze met mijn ervaring met de Medela Freestyle borstkolf. Wat een turbo-cool apparaat is dat! Het mooiste is dat hij draadloos (oplaadbare accu) werkt en dat je dat dingetje (hij past in de palm van je hand) dus 'even' pakt om te kolven. Ik heb (voor de kenners) nu al een opbrengst van 150 cc in 7 minuten. Met de Avent handkolf waarmee ik bij Tristan 8 maanden heb geworsteld deed ik over de zelfde hoeveelheid 3 kwartier!
En we hadden mazzel: we hebben het apparaat via Ebay uit Engeland laten komen (nieuw in doos) voor 100 euro minder dat hij hier kost.
I love the Internet..

En dan nu weer eens wat foto's



Tummytub blijft heerlijk

De kundige papa

De luiertaart

De luiertaart wordt ontmanteld


Dromertje

4 comments:

  1. Wauw, wat groeit Fedde goed zeg! Hij ziet er alweer heel anders uit dan twee weken geleden.

    En (ja, ik ben kenner) wat een supersnelle opbrengst met je nieuwe kolf!

    ReplyDelete
  2. Bloody hell! Milkgoddes!

    Goed man!

    Ik heb de investering nooit aangedurfd, van een electrische kolf, omdat ik thuis was en dus het nut er niet van inzag. Maar 150 cc in een paar minuten... Wow!

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:53 PM

    Wauw, Nienke wat groeit Fedde goed.
    Maar ik zou maar uitkijken met dat vol laden van die kleine, anders krijg je straks weer de Obesitas politie achter je aan.(Grapje)
    Kus Oma Steffie

    ReplyDelete
  4. Fedde de new- & improved obesibaby! ;-)

    ReplyDelete