Thursday, July 06, 2006

Weigeren, dag 2

Help.. hij weigert de borst. Gisteren dacht ik dat het toeval was, maar vandaag deed hij het weer. Het zeer benauwde gevoel bekruipt me dat hij er klaar mee is.
Hij wilde eigenlijk alleen 's morgens bij het wakker worden nog wat slokjes, maar van dat moment genoten we allebei nog, dacht ik. Overdag had hij allang het geduld niet meer om bij mama te drinken, maar 's morgens in bed was het nog zo knus. Even knuffelen, slokje bij mama, nog even knuffelen en dan opstaan. Met het warme weer vindt hij het kennelijk niet prettig meer om tegen een warme mama aan te komen liggen.
Eigenlijk is het natuurlijk prima zo. Hij wil niet meer, dus waarom zou ik het hem opdringen. Eten en drinken gaat prima, dus echt nodig heeft hij het ook niet meer. Ik hoef hem op deze manier niets af te leren, want hij geeft het zelf aan. Maar het gaat wel hard zo: gisteren een maatje grotere luiers, vandaag helemaal van de borst af? Beetje droevig word ik er wel van. Stiekum hoop ik nog dat het een fase is, maar ik ben bang dat dit het was. Je kunt je kind natuurlijk ook niet eeuwig aan de borst houden.

2 comments:

  1. Oef, dat komt inderdaad ineens wel heel snel! Maar je hebt gelijk hoor; hij kan niet altijd aan de borst blijven. Want zeg nou zelf; taferelen zoals in dit filmpje wil je écht niet!! En wie weet is het toch wel een fase; ik zou met deze tropische temperaturen ook niet zoveel zin hebben in warme melk... Hoe dan ook; het is in ieder geval super dat je zo lang bv hebt gegeven!!

    ReplyDelete
  2. Geweldig filmpje! Dat soort taferelen hoeft inderdaad niet zo.. :-)

    ReplyDelete