Wednesday, July 19, 2006

Proefkamperen bij de Belgjes, ontwikkeling en nog meer voorbereidingen

Het proefkamperen was zoo leuk! Op een knotsgekke camping, treffend omschreven door Tallina, hebben we twee dagen doorgebracht. Renee kwam vrijdagavond vrijwel gelijk met ons aan. Wij waren natuurlijk weer een stuk later dan gepland ivm het inruimen van de caravan dat altijd meer tijd kost dan je van te voren inschat. Maar Renee had inderdaad voor zeer goeie belgische biertjes gezorgd en we ploften uitgeput van de hitte in een klein schaduw randje om even bij te komen.
Tristan was het -geloof ik- niet zo eens met de ontwikkelingen. Het duurde een tijdje voor hij slaap kon vatten. De combinatie van verzengende hitte, kiezen, een nieuw bed, maar vooral de muggen waren een beetje te veel voor hem. 's Nachts nog een paar keer muggenjacht gehad, maar dat heeft natuurlijk weinig zin als je het keukenraampje -waar geen hor voor zit- open laat staan.
De volgende nacht hebben we dat beter aangepakt en hadden we geen last van muggen. Door uitputting ging het toen ook het slapen een stuk beter met Pluks, maar helemaal top zou het niet worden dit weekend.
Zaterdag namiddag kwamen Tal, JP en natuurlijk Iris. Jarne was inmiddels ook gearriveerd en het improviseren van een bbq lukte aardig. Beregezellig was het. Na veel vlees, nog veel meer wijn en bier, rare sausjes, een beetje salade besloot Iris (nog altijd gezellig) dat het genoeg was en vertrok de familie weer naar hun eigen bedjes.
Zondag nog een halve dag tutten en toen weer opbreken. Rond 19.00 uur waren we thuis. Tristan was totaal afgemat. Toen kwam ik er achter dat hij met name gefrustreerd was vanwege het feit dat hij zo zijn best doet om te communiceren, maar domme papa en mama snappen niet alles. Langzaamaan begin ik zijn taal te begrijpen: "DaaTT" betekend "wat is dat". Vervolgens probeert hij dan het woordje ook uit te spreken. Vanmorgen was het "DaaTT" tegen mijn bakje cruesli. Ik: "cruesli, lief. Cr-ue-sli" Waarop hij een moeilijk hoofd trekt zijn mondje tuit en probeert: "cr-s-i". Super trots is hij als het hem lukt om iets duidelijk te maken. Verder begint staan en lopen ook steeds interessanter te worden. Hij kan zich op sommige plekken al helemaal optrekken en dat is nog best lastig vanuit zit. Als je hem dan aan zijn handjes pakt en een beetje helpt met de balans probeert hij echt te lopen: beentje buigen, beentje strekken, voetje neerzetten, gewicht verplaatsen en dan het zelfde kunstje voor het andere been. Volgens mij komt de ontwikkeling in een versnelling zodra Tristan in een andere omgeving komt en wat extra aandacht van pap en mam krijgt. Vorig jaar leerde hij zitten en rollen in de vakantie... Ik ben benieuwd wat ons dit jaar te wachten staat.
Verder gaan de voorbereidingen gestaag verder. Roland doet pogingen tot het huis schoonmaken, want daar kom ik niet meer aan toe. De wasberg is bijna weggewerkt en door het hele huis verzamelen zich kratjes, dozen, tasjes, etc die mee moeten. Vooralsnog lijkt de chaos alleen maar groter te worden. En overmorgen vertrekken we al. De zin is er wel helemaal. Reisgidsen en kaarten worden uitvoerig bestudeerd, boodschappen- en 'wat-moet-ik-niet-vergeten' -lijstjes liggen klaar. Prettig idee is dat er al veel in de caravan zit. Doordat ik deze week verder alles wat ik tegenkom direct klaar zet hoop ik morgenavond meer te kunnen doen dan vorige week en vertrekken we vrijdag hopelijk wel voor het middaguur. En zo niet: donderdagavond begint te vakantie en vanaf dan zien we wel wat er op ons pad komt.
Ik hoop voor die tijd nog te posten, en anders... dan ben ik op vakantie!

1 comment:

  1. Ben je nou al een keertje terug? Ik wil weten hoe je vakantie was!

    ReplyDelete