Wednesday, July 12, 2006

Proefkamperen

Vrijdag gaan we proefkamperen. We hebben een camping uitgekozen in Belgie. Mijn lieve vriendin Renée komt ook voor de gezelligheid. Het is eigenlijk een minivakantie.
Handig, want zo komen we er achter wat we allemaal missen en dan kunnen we dat voor volgende week vrijdag nog even oplossen. Dan vertrekken we namelijk voor drie weken naar Noorwegen.
Merk dat ik toch wel een piet-precies ben en dat ik weinig aan het toeval wil overlaten. Zeker nu Tristan veeleisender is dan vorig jaar. Al die onzekerheden: slaapt hij wel in de caravan, hoe moet dat met het badje, heb ik wel genoeg speeltjes, hoeveel luiers zal ik meenemen, krijgt hij geen last van zijn darmen met dat buitenlandse eten zonder vezels, en ga zo maar verder.
Miepmiepmiep. Voel me een behoorlijke muts. Heb echt megazin in het avontuur, maar probeer gelijktijdig al het avontuur uit de vakantie te halen door niets aan het toeval over te laten. Had vanochtend al bijna ruzie met Roland over het afplakken van een scherp randje in de buurt van zijn (geimproviseerde en niet goedgekeurde) bedje in de caravan. He, ik wil geen kind met gaatje in zijn hoofd terwijl ik ben gestrand op een hoog en onbereikbaar fjord.
Morgen het boeltje inpakken, vrijdagochtend laatste dingetjes en dan rond het middaguur op de camping. Hoop maar dat ik dan een beetje kan ontspannen. Meestal lukt dat wel: als je eenmaal weg bent kun je er toch niets meer aan doen en moet je improviseren. En dat kunnen we best goed, daar hebben we ervaring mee.
Heb werkelijk geen idee waarom ik me zo druk maak. Waarschijnlijk deels voorpret, deels zenuwen en deels aanstellerij..

2 comments:

  1. Anonymous7:51 AM

    Wie had het over buitenlands eten?? Ik heb nog voorgesteld om een blik Smack mee te nemen...!
    Ach, misschien heeft het wel een reden dat het hier in België niet te krijgen is?

    :-)

    ReplyDelete
  2. Ze hebben ook bruin brood in Belgie hoor :-) enneh... ons meisje deed het geweldig in de tent. Helemaal goed. Vond het super.

    Komt wel goed hoor. En zo niet: vlakbij je camping is een huis met een logeerkamer en allerlei babyfaciliteiten aanwezig: kan je nog vluchten ook!

    ReplyDelete