Monday, December 07, 2009

Oef..

Vanmorgen liepen we met het hele bedrijf naar de slachtbank. Om half tien zou het hele bedrijf gelijktijdig horen waar de klappen gingen vallen en hoe hard ze zouden zijn. Dat er klappen gingen vallen was al een tijdje duidelijk, maar over de details werd angstvallig gezwegen.

Mijn hoofd zit er nog op. Althans voor nu. De klappen voor de internetredactie zijn minder hard aangekomen dan ik aanvankelijk dacht. De klappen voor de hele krant daarentegen zijn veel harder aangekomen dan verwacht.

Op mijn redactie van vijf fte blijven er vier zitten. Er gingen geruchten dat dat er maar twee zouden zijn, dus dat nieuws was minder slecht dan gedacht. Ik heb stiekeme hoop dat er voor mij ook wel een plaatsje bij zit, hoewel het nu nog onduidelijk is op basis van welk systeem er wordt geselecteerd.

Bij de krantenredactie kwamen de klappen veel harder aan dan verwacht. Door een herberekening van kosten valt de winst voor Tr toch negatief uit. Daarbij komt dat de Persgroep graag snel wil reorganiseren en dus komen er bij de krant (exclusief internetredactie) 17 fte te vervallen per 1 april. Dat is een harde boodschap die voor veel mensen moeilijk te verteren is. Op de informatieve vergadering kwamen er dus ook veel emoties los en liepen de gemoederen hoog op.

Het blijven voorlopig nog wel even roerige tijden. Pas eind januari komt er meer duidelijkheid over de invulling van de poppetjes op de plekjes en wie er werkelijk boventallig is (en dus weg moet). Het wordt er vast niet gezelliger op..

Lees de berichtgeving hierover op Trouw.nl

4 comments:

  1. Hoofd naar boven, borst vooruit. Je hebt nog een baan, en gezelligheid... jullie zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Iets met gedeelde smart?

    Anyway: economy sucks. Sterkte!

    ReplyDelete
  2. Ik volgde het nieuws uiteraard op de voet. En ook al werk ik er bijna twee jaar niet meer, het doet toch pijn (wat een negenjarig PCM-verleden al niet met je kan doen). Hopelijk gaat het allemaal goed komen en wordt het over een tijdje wel weer gezellig. Of we gaan het kunstje omdraaien en dan haal ik je ergens binnen. Moet ik wel weer iets vinden, want na 1 mei sta ik naar alle waarschijnlijkheid op straat!

    ReplyDelete
  3. Anonymous6:18 PM

    Hallo lief,

    Hou je taai. Het blijft verschrikkelijk wat er gebeurt, maar het is nooit het einde van de wereld. Ik weet wat er door je heen kan gaan.

    dikke knuffel,

    Petra

    ReplyDelete