Wednesday, December 09, 2009

Want we zitten allemaal even recht

Mijn collega van de beeldredactie kent Sinterklaas. Al vrij lang en behoorlijk goed, want zij mag hem op vier en vijf december helpen als Zwartepiet.

Al weken verkneukelde ik me op mijn werk en samen met Lief erover dat ze zouden komen. Ik wist het, want ik had een direct lijntje met de goede heer. De rest van mijn familie die op vrijdag pakjesavond kwamen vieren wist van niets. Het was gelukt om me niet te verspreken.
Dat was nog moeilijk want mijn vader hielp me 's middags met groente en vlees snijden voor de steengrill. Maar het lukte en de verrassing was compleet.

Tegen half zeven zouden ze komen. En om vijf minuten voor half wilde mijn vader nog iets uit de auto pakken. Lief hielp hem. Aan einde van de straat was Klaas bezig om de parkeermeter te vullen. "Kijk nou, een Sinterklaas", riep papa enthousiast. "Er vieren kennelijk meer mensen Sinterklaas vanavond" zei Lief terwijl hij papa naar binnen duwde.

Gelukkig lukte het om alles net op tijd georganiseerd te krijgen, inclusief het zingen der liederen. Sint had voor iedereen een toespraak en een kadootje. En voor Pluk en Bolletje zelfs drie enorme zakken.

Pluk vond het geweldig, Bolletje snapte er geen snars van en de rest van familie is nog aan het bijkomen van de schrik.

Sint Nicolaas en Zwartepiet in de huiskamer

Piet heeft onderonsje met M
En er waren kadootjes.. heel veel kadootjes

En daarna tot diep in de nacht lekker eten en spelletjes spelen

No comments:

Post a Comment