Tuesday, March 31, 2009

Bijnaam, het vervolg

Bolletje.. ik denk dat het toch Bolletje wordt.
Hoewel de bijnamen hier in huis zich in rap tempo opvolgen, vind ik dat de bijnaam die Pluk heeft bedacht, en die hij nog steeds gebruikt, toch het beste klopt. Bolletje is namelijk een echt bolletje aan het worden. Morgen mogen we weer naar het consternatiebureau en dan weten we ook hoe bol ons Bolletje is.

Andere bijnamen waar ik mezelf regelmatig op betrap zijn:
De Lange (zie vorige blogje)
Schurfie: meneer heeft een beetje last van Seborroïsch eczeem, beter bekend als Berg. Het zit vooral in zijn wenkbrauwen (?). Dit in combinatie met baby-acne maakt hem niet aantrekkelijker. Ik kan alleen maar hopen dat het van tijdelijke aard is, en ik ben bang dat als ik hem deze bijnaam geef, hij me dit niet in dank afneemt als hij 16 jaar is.
Ol' blue eyes: uiteraard naar onze vriend Sinatra. Vooral omdat Bolletje nog steeds erg blauwe ogen heeft. Ik denk dat hij die ook houdt, maar dat dacht ik bij Pluk ook en die ogen zijn toch echt reuze bruin geworden. En Ol' blue eyes met bruine ogen kan natuurlijk ook niet.

Dus vooralsnog wordt het Bolletje.. Of voluit: Hozebolletje bolletje. Of alles wat er tussenin komt: Hoze, HBB, Hozebol, etc.

In ieder geval hartelijke dank voor het stemmen!

3 comments:

  1. Ik ben helemaal voor Hozebol. Helemaal als ie groter is.

    "Bolletje, zet dat eens neer"
    ....
    "Hozebol, zet dat neer!"
    ....
    "Hòzebolletje Bòlletje! Zet dat nù neer!"

    ReplyDelete
  2. En dat twitteren schiet niet erg op he? ;-)

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:57 AM

    Bolletje zal hij niet meer zijn dan 1 jaar, dan raakt hij zijn babyvet kwijt en dan gaat bolletje niet meer op. Ik zeg Zatte Hamster.
    Daar kan hij nog jaren mee vooruit!

    ReplyDelete