Wednesday, November 29, 2006

Lekker poepen

We waren klaar om naar het kinderdagverblijf te gaan. Tristan stond al in de gang met schoenen en jas aan. Ik deed mn schoenen aan. Stralend keek hij me aan en riep in perfect Nederlands: "Lekker poepen!". Ik kwam niet meer bij..
Natuurlijk direct papa gebeld. Het was geen toevalstreffer: hij herhaalde het enthousiast voor Rolands voicemail.
En dan vraag ik me af: zou hij nou echt bedoelen wat hij zegt?

Andere topper is: absoluut. Kan ie ook. Klinkt nog wel een beetje als 'appolu'.

Het Sinterklaas gebeuren komt ook redelijk bij hem door. Helemaal vat ie het nog niet, maar ´pietje´ is erg interessant. Beter nog zijn de k'dootjes en de koekies (pepernoten, maar alles wat lekker is heet koekie of toetieeeeee).
Ook goed is je schoen zetten (dat is uiteindelijk toch gelukt, zie eerder blogje) en vooral het samen singen. Vindt ie prachtig! Maar wat die wortel in die schoen moet is voorlopig nog een raadsel..

2 comments:

  1. Anonymous1:55 PM

    Ja Nienke je kan nu merken dat hij met wat oudere kinderen op de creche zit. Die zijn al in de vieze woorden vazen, zoals lekker poepen. Misschien weten ze nog niet wat ze zegen, maar dat het om te lachen is weten ze wel. Zo zie je maar weer, als je de Nederlandse taal wil leren gaan de woorden die niet netjes zijn het eerst.
    Kusjes Oma Steffie

    ReplyDelete
  2. Oehoe! Nienke, ga je nog wat doen aan de rdiostilte? Hoe was je sinterklaas? En je kerst? En je oud en nieuw? Vertel eens!

    ReplyDelete