Sunday, November 19, 2006

Wat ben ik toch een sukkel

Oke, dus het is Sinterklaas.
Natuurlijk is dat leuk voor ouders en kinderen. Ik had het helemaal gepland: zaterdagochtend boodschappen doen en een kadootje kopen. Dat laatste was nog lastig, want je wil wat kleins, niet te duur maar toch educatief en het moet nog leuk zijn ook. Duurde zeker een kwartier voor ik klaar was met twijfelen en het sprookjeskasteel kocht: een verzameling kleine boekjes met de bekende sprookjes.
Dan natuurlijk de intocht kijken op televisie. Aart Staartjes doet het niet meer, maar we hebben tenminste Diewertje Blok nog. Helaas, de kleine man stort na de boodschappen in slaap en tegen de tijd dat ie wakker werd zat de Sint lang en breed achterover in de kroeg met een biertje.
Dan maar gewoon ´s avonds de schoen zetten. Leuk met liedjes zingen enzo. Ik had zelfs nog wel ergens een wortel.
Gijs kwam helpen met de plinten van de keuken maar dat werd ook al niets want het was open bordeeldag en hij en Roland zaten tot half zes in het bordeel op de hoek (te veel) glazen rose champagne te dinken. Laat eten dus en nakletsen.
Tristan was al moe en hij moest nog in bad. Pas toen ik op de bank plofte dacht ik 'er was iets'. Niet lang daarna zonk het in. Het schoenzetten was ik glad vergeten. Sukkel..

No comments:

Post a Comment