Thursday, November 10, 2005

Doel van deze blog

Goh, mn eerste post is goed gegaan. Leuk!
Laat ik dan nu eens vertellen wat ik eigenlijk met deze blog wil.

Jaren geleden hield ik een dagboek bij. Voor mezelf, niemand mocht het lezen. Toch leek het me ook toen al leuk om een dagboek bij te houden dat iedereen kan lezen. Een soort dagcolumn.
In het dagelijks leven maak ik vaak dingen mee die, als je er niet bij stil staat heel normaal lijken, maar als je er eens goed overnadenkt toch wel heel byzonder zijn. Kleine dingetjes die je de volgende dag al weer vergeten bent, maar je op het moment van gebeuren zeer kunnen gerieven of ontstemmen.
Een voorbeeld:

Bij mijn dagelijkse ochtendritueel rij ik tijdens de fietstocht naar mijn werk een stukje door park Franckendael. Op de schoorsteen van het oude fabriekje (dat er al jaren niet meer staat) wonen de ooijevaars. Heer en Mevrouw Ooijevaar. Elke ochtend knik ik in bewondering naar de beesten en ik heb het gevoel dat Heer en Mevrouw O terug knikken. Zo'n momentje natuur in de ochtend zou iedereen moeten hebben om te bedenken wat een waardevolle dag ook deze weer moet worden. Heer en Mevrouw O geven mijn 's morgens inspiratie om ook van die dag iets speciaals te maken. Als Heer en Mevrouw O er door omstandigheden niet zijn mis ik ze. Ik volg hun leven door de seizoenen heen en we nemen afscheid als ze vertrekken naar zonniger oorden, ik feliciteer ze met hun jongen en wens ze succes met de jagt.
Soms denk ik dat ik gek ben om in mijn hoofd met ooijevaars te praten, maar eigenlijk geniet ik vooral van het stukje natuur in de grote stad en de mogelijkheid om daar op mijn manier van te genieten.

No comments:

Post a Comment