Monday, November 30, 2009

Roerige tijden

Het zijn roerige tijden. Vandaar dat ik wel schrijf over bloggen, maar er niet aan toekom om het ook werkelijk te doen. Even inhalen dus.

Op mijn werk is het chaos. Een dezer dagen hoor ik of ik Toos Werkeloos ben. En met mij nog een fix aantal andere collega's. De sfeer wordt er niet beter op en dat maakt dat ik na een werkdag alleen nog uitgeblust op de bank kan hangen. De Telegraaf had er een boeiend bericht over. Hoewel de cijfers in het bericht niet kloppen, is de basis juist. Deze week komt er vast al meer nieuws, maar officieel hoor ik volgende week maandag meer.

En dan is er tussendoor altijd nog de baby die kwart voor zes een mooie tijd vindt om op te staan, en de kleuter die, als hij zijn schoen mag zetten, daar het liefst nog een schepje boven op doet.
Maar niet getreurd, die glimmende oogjes rond Sinterklaastijd zijn veel waard. Afspraak is dat de jongens om de twee dagen hun schoen mogen zetten. Pluk weet dat precies en denk niet je je nog kunt vergissen. Bolletje snapt er eigenlijk nog geen barst van, maar geniet van het sabbelen op de taai-taai die hij regelmatig in zijn schoen aantreft. Daarmee kun je trouwens ook prima je haar recht overeind op je hoofd zetten.

En dan waren er vorige week ook nog ' De GGD vaccinatiedagen'. Groot feest natuurlijk. In de Bakfietsfile naar de RAI, Balonnen, Efteling wachtrijsysteem waarin niemand stond te wachten en je gewoon door kon lopen. Achter de schotjes A t/m G zaten honderden mensen te prikken. Kleuter wilde niet bij meneer Bart op schoot (en terecht) dus ik mocht hem vastklemmen ('ze kunnen heel hard schoppen, hoor mevrouw'). Natuurlijk was dat niet nodig want Pluk bleef heel kalm, keek toe hoe de naald in zijn arm verdween, zuchtte eens diep, stond op toen het klaar was en begon toen heel hard te huilen. Gelukkig was Lief daar om hem te troosten terwijl ik Bolletje vasthield. Die keek ook toe terwijl die naald erin werd gejetst, begon (zoals het hoort) meteen te brullen en hield daar snel weer mee op toen ik een koekje voor zijn neus heen en weer zwaaide.
Met een kwartiertje (inclusief plas van de kleuter) stonden we weer buiten. Een eitje! Half december gaan we weer!

Voor de RAI op de foto natuurlijk


Bolletje en ik wachten op Pluk die aan het plassen is. Op de achtergrond de linten van het Efteling zig-zag wachtsysteem.

De tafeltjes waar werd geprikt

En klaar!

No comments:

Post a Comment