Sunday, April 19, 2009

Truuk met het tuinhuis

De boom die het tuinhuis uit elkaar drukte is verdwenen, maar daarmee was de kous natuurlijk nog niet af. Het tuinhuis hing immers nog half uit elkaar en we dachten dat het terras achter meer potentie zou hebben als je het tuinhuis een halve slag zou draaien.
Maarja, hoe schud je een tuinhuis weer in elkaar en draai je het ook nog eens een halve slag?
Gelukkig zijn de mannen in mijn omgeving nogal creatief.
Mijn vader en Lief hadden een ingenieus systeem bedacht met een krik en hondjes.

Hondjes?

Mijn zus smsde nog: "Blaffen ze nog? anders gaat het niet goed met ze."
Ik heb geleerd: hondjes zijn behalve viervoetige dieren die veel poepen ook karretjes met zwenkwielen waarop je bijvoorbeeld pallets kunt verplaatsen. Of tuinhuizen dus.

Na een zaterdag gekrikt en gezwenkt te hebben volgde de truuk met de bielzen, uitermate geschikt als fundering voor het tuinhuis, en daarna de truuk met de stoeptegels en stenen.
Het tuinhuis is nu een kwartslag gedraaid waardoor het lijkt of het achterterras twee keer zo groot is. Heb ook de oude brommer die er nog stond verkocht en het geld meteen uit gegeven aan de ubercoole hoekbank (foto's volgen zodra de bank er is).

Laat de zomer maar beginnen!



Hondjes aan de binnenkant

Hondjes aan de buitenkant

Uitelkaar gedrukt tuinhuis

Wat een krot...

6 comments:

  1. Anonymous9:57 AM

    Hoi Nienke,

    Wat een werk met dat tuinhuis, maar het is mooi geworden, dat heb ik al gezien.
    Ik had nog wel een hondje gehad die had kunnen mee helpen, hij heet Binkie en die kan wel blaffen.
    Kus Oma Steffie

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:30 AM

    Het nadeel van zo'n oase aan huis is dat er alsmaar onverwacht bezoek voor de deur staat die een 'even langswipt' (met kroost) en dan vervolgens de rest van de dag blijft plakken op die louche bank.
    Misschien moet je er een opgevoerde bejaarden fauteuil bij aanschaffen met turbo-catapult functie op de afstandsbediening.

    ReplyDelete
  3. *proest* turbo-catapult functie..

    (Ik vind het juist gezellig als er mensen komen. vandaar juist die bank)

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:49 AM

    Fijn!!. Verheug me nu al op een zomerse lounche middag. En die tuinhuistruuk had ik niet kunnen bedenken. Petje af Heren!!

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:59 AM

    Toch is zo'n zwiepstoel geen gek idee. Een opblaasbadje ervoor en aan het kroost heb je dan ook geen kind. Lounched wel zo lekker.

    ReplyDelete
  6. Anonymous6:11 PM

    Hee zus!

    Tijd voor een nieuwe blog! Ik wacht met smart en met mij velen, denk ik!

    Kusz
    Jezusje

    ReplyDelete