Tuesday, December 23, 2008

Kots en koorts samen in bed

Zaterdag.
Eindelijk is het gelukt. Pluk is naar boven verhuist. Naar de grote jommeskamer. Helemaal trots. Op een klein akkefietje na met de gordijnen (heb met zwangerhoofd lengte en breedte verwisseld en nu moeten ze worden vermaakt. Nee! dat is niet grappig) is ie helemaal klaar.

Zondag.
De bedoeling is dat we nog een schilderijtje ophangen in de jommeskamer en de puntjes op de ie zetten. Heb een behangboom gemaakt. Die moet ook nog worden geplakt. Lief is met Vriend de stad in geweest en wil eerst een beetje uitslapen. Dat mag. Hij heeft hard gewerkt.
Maar helaas gaat het anders.
Vol goede moed haal ik Pluk uit bed en we gaan naar beneden. Hij heeft heerlijk geslapen in de jommeskamer. Het lijkt zelfs wel of hij beter doorslaapt op die kamer..
Om 9 uur komt mijn hele ontbijt er weer uit en ik voel dat het niet goed is.
Strompelend naar boven om Lief uit zijn bed te sleuren. T is jammer, maar het moet maar. Ik word binnen een uur een totaal wrak. Hele zondag nog geen slokje water binnen kunnen houden. Ooit geprobeerd om hoogzwanger je ingewanden uit te kotsen? Oke, da's geen aanrader..
Gelukkig waren Lief en Pluk heel lief voor me.
's Avonds begon Lief. Het was net of hij steeds dikker werd. En dan bedoel ik ongeveer 5 kilo per uur. Bleek dat hij tegen een uur of 8 drie dikke truien, twee broeken en zes paar sokken aanhad. Hij had ook van die waterige oogjes. En inderdaad, niet veel later klom er een kachel naast me in bed met 38,6 koorts.

Maandag
Kots en koorts liggen samen in bed. Pluk is opgehaald door opa T en Nana, want z'n ouders zijn net vaatdoekjes. Gelukkig kan ik inmiddels wel weer wat binnen houden en kan ik dus beginnen met eten en aansterken. Dat doe je door te slapen en te eten en weer te slapen en te eten. Lief ligt gewoon nog bibberen in bed.

Dinsdag
Ik ben weer redelijk op de been. Topfit is anders, maar ik ga. Zelfs even naar de AH geweest voor kerstdingen. Lief is wel uit bed, maar heeft gewoon nog koorts.. Eigenwijs.

Gelukkig heeft mijn moeder inmiddels keihard gewerkt en zijn alle hydrofiel luiers en babykleertjes gewassen en gestreken. De klossen voor onder het bed zijn gearriveerd. Vanaf morgen mag ik thuis bevallen.. Niet dat we dat gaan doen, ik heb met dezelfde verloskundige die Pluk heeft gehaald afgesproken dat het tussen 18.00 uur 20 januari en 18.00 uur 21 januari wordt.
We kunnen namelijk nog helemaal niet bevallen. Het is leuk dat Pluk uit de babykamer en naar de grote jommeskamer is, maar nu moet de hele babykamer nog worden gedaan. **aaarghhhh** Ik ga zo maar een beginnetje maken met schoonmaken. Hopelijk kunnen we dan morgen of overmorgen een bedje neerzetten... als het arme kind nu komt, heeft het niet eens een eigen bedje..

*bad parents. very bad parents*

3 comments:

  1. Als je kind nu komt, moet je em gewoon lekker in de onaffe kamer leggen en daar geen foto's van maken: dat weet ie toch niet meer!

    Komt goed, schat, rustig aan, dan breekt het lijntje niet. Er is toch een bedje? er zijn toch kleertjes? Een commode? Luiers? Meer heb je niet nodig, behalve tieten, maar die heb je ook.

    Komt goed!

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:15 AM

    Het zal niet het eerste kindje zijn dat geboren wordt rond kerst, waar geen wiegje voor klaar staat ;-).

    ReplyDelete
  3. Juist! Een bakkie stro doet wonderen!

    ReplyDelete