Tuesday, December 02, 2008

Bakfietsmaffia

Grpmfl! Gtvrdegtvr.. kunnen ze niet gewoon aan de kant gaan met die k-bakken op het fietspad. Je kunt nergens meer langs, bij het kinderdagverblijf versperren ze het pad. We hebben het er nu in de oudercommissie al over dat er speciale 'parkeerhaventjes' voor bakfietsen moeten komen. Een investering, speciaal voor die ruitmeverspillende sta-in-de-wegs.
En ze zijn zo traag! Zeker berg op. Kom ik aan op mijn gestroomlijnde tweewieler. Moet ik halverwege de heuvel afremmen omdat er zo'n ubertraag kreng vol krijsende mormels voor me rijdt.
Ik haat die bakkies, ik wor'er niet goed van. Leer je kind fietsen, doe ze achterop, verzin iets, maar blijf van mijn fietspad!
Ze moesten ze verbieden, die rammelbakken op 2 of 3 wielen, met huifjes, tentjes, maxicosidragers met gillende peuters en boodschappen.

Je begrijpt het al:
We zijn nu volledig geintegreerd in de Watergraafsmeer; ook wij zijn de trotse bezitters van een prachtige rode bakfiets (cargobike).

2 comments:

  1. Jaaa! Officiele inburgering!

    ReplyDelete
  2. Anonymous5:57 PM

    Hallo daar,

    Dus nu race je op de bakfiets de andere bakken voorbij! Wel doortrappen he.

    groetjes

    Petra

    ReplyDelete