Wednesday, September 13, 2006

Hectisch

Vakantie periode is voorbij. En dat merk ik. Dan komt alles ook weer tegelijk. Op mn werk zit ik tot  over mijn oren. Die vier dagen zijn al weer helemaal gevuld. In oktober gaat er een grote campagne van start en daar moet nog een site met volledige functionaliteit voor worden gebouwd. Mocht ik vorige week een ontwerpje maken. Leuk!! Natuurlijk is het maar een vertaling van het print materiaal, maar dat is best aardig gelukt.
En toen werd Tristan ziek vrijdag. Super benauwd. En dat was niet voor het eerst, maar het gaat altijd met 2 a 3 dagen over. Op het moment dat ik dan naar de dokter wilde was het weg. Deze keer was  het alleen wel heel erg en ik besloot meteen vrijdag ook naar de huisarts te gaan. Het mannetje was zo ziek dat hij alleen nog maar tegen me aan kon hangen met zijn armpjes om me heen. Het ging door merg en been. De huisarts schrok zich een hoedje en gaf meteen een recept voor Salbutamol (zo'n puf apparaat), antibiotica en -schrik niet- Prednizon mee. Tot voorkort hadden we het altijd opgelost met een hoestdrankje. 
Dokter zei dat het misschien peuter astma is, maar dat het nog te vroeg is om echt een uitspraak te doen. Gelukkig begon het mannetje onderweg naar de apotheek op te knappen en ik besloot hem ter verlichting een pufje te geven, maar de rest van de paardemiddelen achterwege te laten. Dat kon zaterdag altijd nog, mocht het weer slechter gaan. Dat bleek niet nodig, want zaterdag had hij al weer praats voor tien, al kwam het snot uit al zijn gaten en had hij ook nog wat koorts.
Toch voelt het een beetje raar om tegen het advies van je huisarts in te gaan. Ik ben niet zo medisch onderlegt en bij dit soort dingen voel ik me altijd razend onzeker. Zelf heb ik bijv. nog nooit antibiotica gehad... Het sterkt me wel dat Tristan -hoewel nog steeds snotterig- inmiddels weer  helemaal de oude is. Denk wel dat ik hem eens laat onderzoeken op zijn benauwdheid, hoewel dat ook alleen maar komt als hij verkouden is.
Het was me dus het weekje wel vorige week. Het vakantie gevoel is volledig verdwenen en ben inmiddels toe aan de volgende. Stilletjes mijmer ik dus vast over de wintersport...

No comments:

Post a Comment