Monday, February 22, 2010

Coupe Wanhoop

Bolletjes bijnaam is thuis al veranderd in ' Coupe Wanhoop' . Vooral de achterkant van zijn hoofd was dringend toe aan een knipbeurt. Vanaf die kan gezien vertoonde hij een opvallende gelijkenis met baby-Einstein.

Maar iets in mij weigerde.
Ik wilde die eerste babyhaartjes eigenlijk helemaal niet afknippen. Zou het niet leuk zijn als hij met 26 jaar nog nooit naar de kapper zou zijn geweest en dat ik dan wist dat de uiteinden van zijn haar nog uit het prille begin stamden? Dat ik die haartjes nog had gewassen met babyshampoo?
Dom sentiment natuurlijk, met als gevolg dat haren kammen steeds meer een babymarteling werd. Grote klittenbossen manifesteerden zich op zijn achterhoofd en wij maar kammen en martelen: babydreads was geen optie.
Totdat Lief gisteren zei dat ik het sentiment echt moest laten gaan. En kennelijk voelde ik me sterk vanmorgen dus ik pakte de schaar. Pluk deed de afleiding met boekjes en grapjes en binnen tien minuten was het klaar.
Meteen zag hij er een stuk beter uit. Eigenlijk was het best een goed idee.

De blonde babykrulletjes heb ik in een envelopje gestopt. Als het sentiment weer de kop op steekt als hij 26 wordt kan ik er altijd nog eens aan ruiken. Misschien dat de geur van babyshampoo er dan nog aan zit.

Baby-Einstein voor het knippen

Babydreads op zijn achterhoofd

Say cheese


Frisse coupe

Keurig achterhoofd
Posted by Picasa

2 comments:

  1. Anonymous9:47 PM

    Wat een braaf keurig jongetje!
    (dat zijn we niet gewend...)

    Kusz,
    jeZusje

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:30 PM

    Eerlijk is eerlijk Nienke deze coupe staat een stuk beter.
    Wat dacht van een goud hangertje met een lokje er in dan kan je steeds even ruiken.
    Kus oma Steffie

    ReplyDelete