Friday, January 29, 2010

Pus, ps, pjis?

Heerlijk is het moment van thuiskomst na een dag hard werken. Kleuter hoort de deur, trekt een sprintje en werpt zich onder een enthousiast 'mamaaaa' in mijn armen. Alsof hij me echt gemist heeft.
Als ik de woonkamer binnenkom zit Bolletje meestal al blij naar me te grijnzen. Hij steekt zijn armpjes omhoog als duidelijk gebaar dat we moeten knuffelen. Daarna lopen we door de kamer waarbij we de dingen opnoemen die we tegenkomen: vliegtuig, plant en poes. Hij wijst ze aan en ik benoem.
Woensdag was het opeens anders. Hij zag poes, wees er blij naar en riep: "pus" of misschien was het "psh" of misschien toch meer "pjis", maar hij
maakte een op 'poes' gelijkende klank. En niet 1 keer per ongeluk, maar hij bleef wijzen en 'pjissen'.
Volgens mij is het officieel: Bolletje's eerste woordje is 'pjis'.

- Gepost vanaf m'n iPhone

No comments:

Post a Comment