Monday, April 21, 2008

IEW een TEEK

Zaterdag waren we even naar de vriendinnetjes in Belgiƫ. Erg gezellig, Pluk en de Kop hebben heerlijk samen in de tuin gespeeld. We hadden geen kind aan ze.
De volgende ochtend zaten we even op de bank en ik aaide over zn hoofd. Een bobbeltje. Toen ik keek zat er een echte, levende, nare, teek.
En ik geloof dat ik daar niet zo goed tegen kan. Een vaag soort mengeling tussen walging, woede en paniek maakte zich van me meester. Blijf met je kriebelpootjes van mn kind af!
Toen ik hem probeerde te verwijderen ging het natuurlijk mis.. beest spuugde de inhoud van zn maag terug en ging kapot. Alleen de pootjes en de kop bleven zitten. Ik was in alle staten (van binnen, want je wil het natuurlijk niet laten merken).
Meteen maar even met de dienstdoende huisarts gebeld (t was zondag) en we konden een half uur later langs komen. Onzin natuurlijk, want het kwaad was al geschied. Was ook meer om de panische moeder even gerust te stellen.. Niet dat dat echt lukte. Als er een rode ring verschijnt met een witte vlek in het midden moet hij aan de antibiotica. Als voorzorg aan de antibiotica heeft geen zin. De besmetting van teken met de ziekte van Lime kan de komende jaren naar de 30 -40% gaan!
De dokter lachte en pakte vervolgens een lekker scherp pincetje waarmee hij het restant van het beest eruit trok. Pluk mocht gewoon op het hobbelpaard blijven zitten. (Toch knap: opereren op een hobbelpaard).
En nu zit ik dus 10 keer per dag panisch op het hoofd van die kleine te turen.. wordt het
al rood?

2 comments:

  1. Getverdekkes! Jesseskriebel! Ieuw!

    Je kan het plekje goed vinden, waar de teek zat?
    Bij het Rode Kruis heb ik geleerd de boel te markeren met een edding, gewoon een rondje eromheen trekken, zodat je meteen ziet wanneer er verandering optreedt...

    (tekenpen? Heb je die al? Kan je een teek bijna niet mee stuk krijgen...)

    Sterkte! En een kus op het boletje van Pluk!

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:14 PM

    Jeeeeetje!! Ik voel me helemaal schuldig joh!! Stomme beesten :-P
    Ik had er wel al eentje gevonden in de maagdenpalm, maar voorlopig was de beestenboel teekloos...
    Dikke kus op 't koppie van Pluk!

    ReplyDelete