Friday, September 28, 2007

Poep-verhaal

Nadat pluk gisteren alweer slecht had gegeten en vandaag was wakker geworden met een wit smoeltje voelde ik hem al aankomen. Ik dacht nog even snel naar de intertoys te gaan waar ze een grote ton met houten blokken in de aanbieding hebben. Dan konden met het druilerige weer en griepje de hele middag binnen spelen en torens bouwen.
-Torens die je met houten blokken bouwt kun je nu eenmaal veel beter omgooien dan duplo torens waarbij de blokken aan elkaar vast zitten. En torens omgooien is nog steeds het mooiste dat er is. "Ga grote toole bouwuh, mama grote toole bouwuh, Tisstan toole omgooiuh: boemeleboem. Oooohhh, Jaaaah, datisssleuk!"-
Dus ik was even boven om me aan te kleden. Toen ik beneden kwam werd ik al een byzondere lucht gewaar. "mama, heb gepoept. wil schone luie".
"'Tuurlijk moppie, kom maar mee, dan verschonen we je even op de poef." Bij het neerleggen ging het mis: "mama poep op rug, mama iss vies". Nog mazzel dat ik er een matje onder had gelegd, want het zat overal.
Er zat niets anders op dan het kind druipend en al de trap op te transporteren en met kleren aan onder de douche te zetten. Zo erg hebben we het zelden meegemaakt. In zijn luier stond een plasje.
En dan blijken kinderen weer verrassend flexibel: na de douche ("mama, douche is lekkel walm, oooh jaaahh, lekkel") toch besloten om de blokken te halen. Natuurlijk heb ik ze keurig laten inpakken als een echt kadootje. Mooier was niet mogelijk. Het griepgedrein stopte direct en er verschenen weer glimlichtjes in zijn ogen. Ik denk dat we na het slaapje tot laat in de middag toolens zullen bouwen..

No comments:

Post a Comment